Web stranice koje prodaju i privlače korisnike

web stranice koje privlače korisnike o daju dobar UX

Bilo da imate web stranicu ili je planirate napraviti, pretpostavljamo da želite da vaša stranica privlači korisnike, odnosno da se na nju vraćaju i još bolje da je preporučuju drugima. Činjenica je da svi želimo takve web stranice i ne želimo ulagati vrijeme i novac kako bismo dobili stranicu koju korisnik posjeti jednom i nikad više ili je napusti nakon nekoliko sekundi.

Morate znati da se iza svake kvalitetne web stranice koja privlači nove korisnike i vraća stare, krije dosta truda i kreativnosti te neprestanog rada. Ipak, postoje i standardi kojih bi se svi trebali držati ukoliko vam je važna kvaliteta i uspjeh u poslovanju. Ako sami ne izrađujete svoju stranicu nego ćete prepustiti nekome drugome da je izradi ili redizajnira, onda ćete se zasigurno susresti s desecima pa i stotinama dizajnera koji kažu kako baš oni izrađuju najkvalitetnije web stranice.

Kako drugi ne bi iskoristili vaš nedostatak znanja u nastavku donosimo neke smjernice koje čine neku web lokaciju kvalitetnom za korisnike.

Pružaju kvalitetan sadržaj

Ono što svi korisnici interneta vole pa i vi sami jest da kad tražite neki pojam ili informaciju to i dobijete. Glavni razlog zbog kojeg svi korisnici “surfaju” internetom jest potraga za nekim informacijama ili rješenjima. Date li im relevantne informacije ili rješenja korisnici će vas voljeti, ali i tražilice zbog čega ćete imati bolje pozicije u pretragama.

Morate imati na umu da kvalitetnu informaciju prije svega predstavlja relevantan tekst i on mora biti u prvom planu. Slika, video ili animacija mogu biti odlična nadopuna tekstu, ali nikako odgovor na traženu informaciju.

Razmislite što i sami napravite kad dođete na neku stranicu koja vam ne daje odgovor za kojim tragate – već nakon nekoliko sekundi kliknete back ili x. To rade i svi ostali korisnici.

Imaju jednostavnu navigaciju

Kad su u pitanju Internet stranice svi volimo jednostavnost pa je jedan od glavnih činitelja na koje trebate obratiti pozornost na vašoj web stranici jednostavno snalaženje i navigacija. Također, ako i nudite dobar sadržaj, ali vam je stranica nepregledna ili se korisnik ne može lako snaći, to je sljedeći glavni razlog zbog kojeg korisnici napuštaju stranicu.
Ako vam web lokacija zahtjeva dosta sadržaja onda mudro napravite strukturu stranice kako ne bi izgledala više zbunjujuće nego korisno. Također, kad je u pitanju web design to možete prepustiti i našem stručnom timu i zatražiti izradu web stranice.

Privlače izgledom

Činjenica je da ljudi vole lijepo pa se isto pravilo primjenjuje i na web stranice. Kao što nas ambalaža na proizvodima privlači svojim izgledom kako bi ga kupili tako i vaša web stranica treba imati privlačan izgled. Pritom mislimo da trebate birati dobar odnos boja, kao i shemu boja po kojoj će vaša stranca biti prepoznatljiva. Veliku ulogu imaju i kvalitetne slike, ali i cijela struktura i raspored stranice pa čak i fontovi naslova i teksta.

Brzo se učitavaju

Sporo učitavanje stranica sve se manje tolerira u suvremenom svijetu gdje živimo jako brzo. Prema zadnjim istraživanjima ako se nakon klika ništa ne događa 2 sekunde korisnici postaju nestrpljivi, a više od pola ih napusti stranicu.

Obzirom da na Internetu postoje milijuni konkurentskih stranica koje nude gomilu sadržaja i bore se za pozornost, korisnici neće tolerirati sporo učitavanje stranice, stoga pazite da vaša web lokacija ne bude preopterećena sadržajem kao što su prevelike slike, puno videa i animacija koje mogu stvoriti suprotan efekt od očekivanog, umjesto da oduševe i privuku, zapravo odbijaju zbog sporog učitavanja.

Ne iritiraju posjetitelje

Sigurno ste se barem jednom našli na stranici na kojoj vam bijesno blinkaju baneri jarkih boja kako bi privukli vašu pažnju i ono što su zapravo napravili jest da su vas samo iziritirali, a ne privukli.
Na svojoj web stranici pod svaku cijenu izbjegavajte takve i slične iritantne sadržaje koji posjetiteljima daju loš dojam o vašoj lokaciji.

Na listu iritantnog sadržaja spadaju i:

  • Video koji se automatski učitava. Oni skreću pažnju sa sadržaja na traženje oznake za prekidanje videa. Korisnici pamte stanice koje nameću video bez dopuštenja zbog čega ih izbjegavaju.

  • Automatska glazbena podloga. Ako imate glazbenu podlogu na vašoj stranici koja se sama automatski pokreće prilikom posjete morate imati na umu da gotovo svi korisnici kad glazba krene jedino što još traže na vašoj stranici je izlaz. Imajte na umu da posjetitelji ne dolaze na vašu stranicu uvijek u uvjetima kad se može čuti glazba. Možda su na predavanju ili na dosadnom sastanku ili u uredu s kolegama traže informacije.

Dakle automatska reprodukcija glazbe VELIKO NE.

  • Horizontalno skrolanje, osobito kod čitanja, izbjegavajte pod svaku cijenu

  • Padanje lišća, kiše ili bilo kojih drugih efekata koji ometaju isto tako daju loš doživljaj vaše stranice.

Tražite li web stranicu za vaš business koja će svojom kvalitetom privući nove korisnike i vraćati stare, slobodno nam se obratite telefonom ili popunite kontakt formu za upit.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *